Już Umberto Eco zauważył, że reklama będzie skuteczna, gdy "jest przeznaczona dla nielicznych i gdy każdy znajdzie się w tym wąskim gronie wybrańców". Zdanie to świetnie oddaje istotę przekazu reklamowego - z jednej strony ma on wytwarzać pewną intymną więź w kontakcie nadawca - odbiorca, z drugiej - swym działaniem ma objąć jak najszerszą grupę konsumentów.
O skuteczności reklamy i jej wpływie na przywiązanie do marki może świadczyć pewien eksperyment przeprowadzony w Nowej Zelandii przez Stowarzyszenie Reklamy Zewnętrznej. Zaprojektowano tam i eksponowano plakaty zachwalające Nic. Kampania odniosła wielki sukces, zetknęło się z nią dwie trzecie mieszkańców miasta, wiele osób dzwoniło do stowarzyszenia z pytaniami, gdzie można kupić Nic. Dowiedli oni, że z powodu minimalizacji wysiłku poznawczego, dla konsumentów liczy się dobrze zaprezentowana marka, a kryjący się pod nią produkt nie ma większego znaczenia.
Techniki konstruowania komunikatu:
- stwarzanie pozorów naukowości (wyniki badań, opinie ekspertów, wypowiedzi specjalistów-np. lekarzy, fryzjerów)
- słowa-klucze (‘nowy’, ‘lepszy’, ‘pyszny’, ‘wyjątkowy’)
- siła autorytetów (nie tylko anonimowych specjalistów w danej dziedzinie, ale także znanych i lubianych gwiazd kina, muzyki itd.)
(www.wirtualnemedia.pl)
- parafrazy przysłów i powiedzeń (nadziane żelki, o niebo lepsze-ptasie mleczko, czuję się taki pusty w środku-żelki, życie nabiera barw- farba ścienna)
Antyreklama
W obszarze reklamy występuje bardzo ciekawy nurt twórczości, zwalczający reklamę przy pomocy niej samej. Kalle Lasn założył w 1989 r. w kanadyjskim Vancouver organizację Media Foundation, która skupia ludzi określających się jako “adbusters" — pogromcy reklam. Fundacja ta produkuje antyreklamy wymierzone w wielkie światowe koncerny i ich marki. Próbuje je również zamieszczać w najpopularniejszych mediach, często w sąsiedztwie przekazów reklamowych zwalczanych firm. Stworzona została znaczna kolekcja alternatywnych spotów. Ich zadaniem jest sprowokowanie ludzi do myślenia, ukazanie, że słynne marki żyją własnym, spreparowanym na użytek publiczny życiem i niewiele mają wspólnego z prawdziwym charakterem firmowanych przez nie produktów.
Fajne, choć mało
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńJa natomiast jestem zdania, że tu nie chodzi o żadną manipulację tylko dobrze skierowane jednostki reklamowe. Mi pomogła bardzo kampania https://fabrykamarketingu.pl/programmatic-buying-rtb dzięki której wiem już doskonale jak targetuje się reklamy. Moim zdaniem, jeśli np. jesteśmy przedsiębiorcami opierającymi swój biznes o e-commerce to na pewno taka forma reklamowania jest dla nas.
OdpowiedzUsuńKiedyś mówiło się, że przekaz podprogowy jest wstawiany w reklamy wizualne. Dziś bardziej liczy się atrakcyjny i chwytliwy tekst lub artykuł jeśli chcemy dobrze się zareklamować. W tym przypadku http://tearsofjoy.pl/ naprawdę potrafią zdziałać cuda.
OdpowiedzUsuńTo że reklama potrafi manipulować to na pewno jest wiedzą o której słyszeli wszyscy. Ja jeszcze bardzo lubię korzystać z sms marketingu https://www.cashbill.pl/blog/uslugi-gsm/sms-marketing-5-powodow-dla-ktorych-warto-w-niego-zainwestowac/ gdyż wiem jak skuteczne potrafią być takie działania. Moim zdaniem warto w nie inwestować.
OdpowiedzUsuńJa jestem zdania, iż istotnym aspektem jest również pozycjonowanie witryn internetowych. W końcu jak napisano na https://reporterzy.info/3930,na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-3-rzeczy-ktore-warto-wiedziec.html jest to bardzo dobry sposób na zwiększenie konkurencyjności naszej strony.
OdpowiedzUsuńKiedy potrzebujesz skutecznej strategii reklamowej dla swojej marki, warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji reklamowej. Firma, której usługi dostępne są pod linkiem https://haiku.com.pl/, oferuje kompleksowe podejście do promocji, dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta. To sposób na osiągnięcie widocznych rezultatów i zwiększenie rozpoznawalności marki.
OdpowiedzUsuń